Coronavirus is niet negatief

4 augustus 2022

Bewust geregisseerde verspreiding?

Coronavirus.  Bewust geregisseerde virusbacterie verspreiding? Heb jij hier weleens over nagedacht?


Bewust verspreiden van een gekweekt virusbacterie door een overheid of grootmacht om te monitoren wat er in de wereld met mensen en overheden gebeurd als er virusbacteriën worden ingezet tijdens oorlog of geschil, om het te kunnen beïnvloeden of te beëindigen. Tot nu toe heb ik er nog niet iemand openlijk iets over horen zeggen of verklaren. Waarom niet, is er angst, wordt het angstvallig achter een dikke gesloten deur gehouden omdat anders anarchie en totale chaos uitbreekt?


Waarom zou er een virusbacterie worden verspreid?


Om de reactie van mensen, bevolkingsgroepen, regeringen, landen, continenten, de wereld, economische en gezondheidsinvloeden te kunnen meten. Zelfs geheel naar eigen hand te kunnen zetten. Weerkundigen en wetenschapers in dienst van de virusverspreider houden vanaf het begin scherp in de gaten welke invloeden het weer, windrichting, luchtstromen onderlaag en bovenlaag, luchtdruk, temperatuur en luchtvochtigheid  het virusbacterie verspreidingsgebied beïnvloeden. Hoe lang en hoe groot is het bereik, neemt het in kracht af of juist toe naar mate tijd verstrijkt. Dit alles om te kunnen regisseren welk(e) gebied(en) te kunnen beïnvloeden en voor hoe lang. Hoe is de reactie van mensen op onbekende levensbedreigende situaties en elkaar ten tijden van deze onzekerheden. Wanneer is er paniek, totale chaos. Leeft de mens vanuit het aangeleerd collectief bewustzijn, kopieert men gedrag en de woorden van een ander omdat het aansluit en lekker veilig is, of zijn er ook anders denkende die opstaan en hun eigen visie durven delen. Hoe is de reactie van de massa hierop.


Zijn onze zogenaamde leiders in staat om met onverwachte situaties om te gaan, in oplossingen te denken, drastische niet populaire maatregelen te nemen. Of spreken deze algemene te verwachte nietszeggende holle woorden zoals "Geen paniek, onze experts zijn er mee bezig” maar hoe, wie of wat dit betreft hier is geen informatie over beschikbaar. Paniek maatregelen worden genomen, grenzen worden gesloten, bijeenkomsten zijn verboden. Of dat het virusbacterie af doet schrikken of tegenhouden? Het wordt immers verspreid door de lucht met welke wij onoverkomelijk altijd in verbinding zullen blijven staan.


Het is mijn Visiewijszen op het geheel. Veroordeel het niet, gebruik het om te overdenken. Het staat ons immers vrij om anders te denken, anders te zijn en zo het bewustzijn te vergroten en te veranderen.


Coronacrisis is niet alleen maar negatief.


Als Visiewijszer zie ik uitdagingen, mogelijkheden, positiviteit, en duidelijkheid in de basis van deze zogenaamde crisis. Elke fase, elk proces, positief en/of negatief in ons bestaan, heeft invloed op ons bewuste zijn. Dit geldt zowel voor ons slapend onderbewuste zijn, als voor ons wakende bewuste zijn. Het slapend onderbewuste zijn wordt nu wakker geschud en gevraagd om actief te worden en in actie te komen, haar potenties te gaan gebruiken.


De benaming onderbewuste zijn verklaard zelf al waar zij zich bevindt “in de onderliggende laag van ons bewuste zijn”. Dit onderbewuste zijn waakt over en bewaakt wie jij daadwerkelijk in jouw eigen basis bent (je ware zelf zijn). Je ware zelf zijn dat is jouw ‘’Emotie en jouw Gevoel’’. Een losmakende eenheid vormend met jouw emotioneel lichaam. ‘’Emotie en Gevoel’’ is jouw schatkamer van eigenwaarden, en een persoonlijk bezit. Deze schatkamer van ‘’Emotie en Gevoel’’ is ook het enige dat jij daadwerkelijk kunt bezitten en van jou is. Niemand kan dit bezit van jou afnemen. Hoe goed iemand ook zijn best zou kunnen doen om het wel van jou af te nemen, en tot zijn eigenbezit te kunnen maken. Het laat ons leren helder te zien, duidelijk te horen, en ervaringen op te doen. Om inzichten vanuit ‘’Emotie en Gevoel’’ te verwerven. Met als enig doel duidelijk te kunnen maken wie ben IK nu daadwerkelijk, en gebruik te laten maken van jouw eigen potenties.


Nu deze crisis: Hoe ervaar jij deze? Ervaar je het als totaal redeloosheid, verlorenheid, sta jij met je handen in het haar “Wat nu”? Ga je hierdoor op in een centrifuge van paniek, wordt je van links naar recht geslingerd? Uitgewrongen en gekreukt kom je hieruit? Of zie je uitdagingen, nieuwe kansen, mogelijkheden, groei, inzicht, en overzicht.  Ikzelf zie het als een uitdagende periode waarin ik zit zeker niet stil zit. Ik ontplooi en maak nu nog veel meer gebruik van mijn eigen potentieel bereik. Ik zie kansen, geniet volop en vindt het zeker een van de mooiste perioden uit mijn toch al niet onbewogen leven.


Van slapend onderbewustzijn naar collectiefbewust zijn.


Zal het nu eindelijk zover zijn dat het bewustzijn van ons als mens “Nu het eindelijk bij zeer velen wakker is geschud” gaat doen waar het voor bestemd is? Samen die liefdevolle eenheid van saamhorigheid vormen waar zoveel over is geschreven en gesproken? Gaan wij deze verworven inzichten nu ten volle benutten en gebruiken? Of is het slechts een papieren tijger van vergankelijkheid?


Deels zal wakker blijven en de ingezeten beweging van her-vernieuwende inzichten gaan benutten. Deze zullen opstaan, zich uitspreken en onze nieuwe Visie-Wijszer(s) gaan worden. Deels zal zichzelf weer in slaap laten sussen en haar eigen potentieel “Helaas” weer niet gaan gebruiken om persoonlijk inzicht en de rijkdom van ‘’Emotie en Gevoel’’ te vergaren.


In deze tijd van onzekerheid voel je dat de mens verlangt naar leiderschap welke door inzicht is verworven. Het onderbewust zijn en haar potentieel bereik opent zich nu in deze bewogen tijd als vanzelf. Daadwerkelijk voel je dat er verbindingen tot stand komen vanuit ons energetische bewuste zijn. Veel woede en frustratie ebt langzaam weg, en maakt vanuit het wakend onderbewuste zijn plaats voor saamhorigheid en liefdevolle verbindingen. Handen worden ineen geslagen, nieuwe initiatieven ontplooid, vooral bij hen die al langer het gevoel hadden “Zo kan het niet langer blijven”. Alleen het antwoord op de vraag “Hoe dan” bleef uit TOT NU TOE. Het is mooi om te zien en horen dat er waardering is. Er klinkt applaus voor onze hulpverleners, maar voor hoelang? Zijn we nu al vergeten dat onze nu zo bejubelde hulpverleners bij het minste of geringste worden/werden belaagd, politiebegeleiding nodig hebben om hulp te kunnen bieden daar waar dit word gevraagd? Alles maar wordt toegelaten omdat het niet te handhaven is, en met een donkere mantel van liefde wordt toegedekt?

 

“YOU NEVER WALK ALONE” de titel van een song dat nu wereldwijd wordt gedraaid om de gemeenschapszin te benadrukken, maar voor hoe lang nog.  Gaat dit het grote verschil maken? Straks staan mensen elkaar weer naar het leven omdat iemand anders denkt, een ander geloof heeft, een andere huidskleur of seksuele voorkeur heeft. Zullen regeringen openheid van zaken geven? Zal het grote graaien, rijkdom vergaren over andermans rug, het zand in ogen strooien, omdat de waarheid niet verteld mag gaan worden, nu plotsklaps tot een halt zijn geroepen door de crisis? NEE NATUURLIJK NIET. Maar het zaadje is wel gepland. Je moet er nu zelf zorg voor gaan dragen dat jij jouw zaadje gaat verzorgen, en de gelegenheid gaat geven om te gaan groeien, om met volle teugen van het zonlicht te gaan genieten.


Verandering begint bij jouw eigen bewuste zijn te vergroten. Durf die stap te zetten. Begrijpt jouw omgeving het niet? Geef uitleg om het ‘’Hoe Wat en Waarom’’.


Ik hoop met heel mijn hart dat jij jouw zaadje met aandacht en liefde gaat verzorgen. Succes.


Geschreven 20 maart 2020 door John


door John de Ruijter 10 augustus 2024
Het Belang van een Mobiele Telefoonbeleid op Scholen Deze tekst is oorspronkelijk door mij geschreven in 2014 voor de ouderraad van het Han Fortmann – Trinitas College. Destijds werd de informatie wel ter kennisgeving aangenomen, maar helaas niet verder uitgewerkt of op waarde geschat. Mobiele telefoons zijn tegenwoordig niet meer weg te denken uit het dagelijks leven, maar hun aanwezigheid binnen schoolmuren zorgt vaak voor hoofdbrekens. Veel scholen worstelen met het implementeren van een effectief beleid rondom het gebruik van mobiele telefoons tijdens schooluren. Het ontbreken van een duidelijk beleid kan niet alleen de kwaliteit van het onderwijs schaden, maar ook de veiligheid van leerlingen en personeel in gevaar brengen. Waarom Mobiele Telefoons Verbieden tijdens de lesuren? Afleiding en Hoogsensitiviteit Veel leerlingen zijn gevoelig voor prikkels uit hun omgeving. Deze hoogsensitieve kinderen raken snel afgeleid door de aanwezigheid van mobiele telefoons, wat hun concentratie en opnamevermogen negatief beïnvloedt. Zonder dat ze het zelf doorhebben, kunnen ze prikkelbaar, afwezig of humeurig worden door verstoring van subtiele processen zoals 'zenden en ontvangen', die verstoord kunnen worden door de straling van mobiele apparaten. Gezondheidsrisico’s voor Jongeren Kinderen tot 16 jaar wordt afgeraden om mobiele telefoons te gebruiken, om de volgende redenen: De schedel van kinderen is dunner dan die van volwassenen, waardoor straling gemakkelijker en dieper in de hersenen kan doordringen. Het schedeldak is nog niet volledig volgroeid, wat de kans vergroot dat straling de celstructuren in de hersenen kan aantasten. Het hersenweefsel is nog in volle ontwikkeling, waardoor de hersenen extra kwetsbaar zijn. Privacy en Cyberpesten Het gebruik van mobiele telefoons tijdens lesuren kan leiden tot ernstige privacy problemen. Leerlingen kunnen zonder toestemming beeld- en geluidsopnames maken, die vervolgens snel kunnen worden verspreid via sociale media. Dit kan leiden tot situaties van cyberpesten, waarbij zowel medeleerlingen als docenten in benarde posities terecht kunnen komen. Fraude tijdens Proefwerken Het gebruik van mobiele telefoons tijdens toetsen en examens kan fraude in de hand werken, wat de eerlijkheid en integriteit van de toetsing in gevaar brengt. Afleiding Net zoals het gebruik van mobiele telefoons tijdens het rijden wettelijk verboden is vanwege de afleiding, pleiten sommigen ervoor om telefoongebruik in het verkeer volledig te verbieden. De reden hiervoor is duidelijk: mobiele telefoons leiden te veel af van wat werkelijk belangrijk is, zowel op de weg als in de klas. Gelijke Toegang en Multitasking Als scholen besluiten om mobiele telefoons te integreren in de lessen, ontstaat het probleem van ongelijke toegang. Niet elke leerling heeft hetzelfde type toestel, data-abonnement of prepaid-tegoed. Bovendien blijkt uit onderzoek dat multitasking, zoals het tegelijkertijd gebruiken van een mobiele telefoon en aandachtig deelnemen aan de les, niet effectief is. Het verdeelt de aandacht en vermindert het waarnemingsvermogen aanzienlijk. Tunnelvisie en Manipulatie door Data Daarnaast is het belangrijk om aandacht te schenken aan het fenomeen van tunnelvisie dat zich kan ontwikkelen door overmatig gebruik van mobiele telefoons. De belevingswereld kan door het constant gebruik van mobiele telefoons beperkt worden, wat leidt tot een tunnelvisie waarin leerlingen minder openstaan voor hun omgeving. Dit kan resulteren in een verminderde benaderbaarheid en een sterke focus op slechts één aspect van de werkelijkheid, wat doet denken aan ‘’autisme’’. Bovendien moet er aandacht zijn voor het (mis)gebruik van verzamelde data om sturing te geven aan de manier waarop leerlingen denken. Dit ondermijnt niet alleen de autonomie van de leerlingen, maar kan ook leiden tot onbewuste beïnvloeding van hun denkpatronen en overtuigingen. De School als Plek van Concentratie en Leren Leerlingen en personeel die hun mobiele telefoon voornamelijk gebruiken voor niet-onderwijs gerelateerde activiteiten tijdens de lessen, zien school waarschijnlijk als een vervelende onderbreking van hun dagelijkse leven. Dit kan wijzen op een motivatieprobleem dat zowel door de leerlingen als door de schoolleiding serieus genomen moet worden. Het creëren van bewustzijn rondom het gebruik van mobiele telefoons in de schoolomgeving is net zo belangrijk als de bewustwording rondom roken en alcoholgebruik. Hoeveel onwetendheid heeft er niet plaatsgevonden voordat we tot echte bewustwording kwamen op die gebieden?
door John de Ruijter 5 april 2024
Vraag jezelf niet af wat de wereld nodig heeft. Vraag jezelf af waardoor jij tot leven komt, en doe dat vervolgens. Want wat de wereld nodig heeft zijn mensen die tot leven zijn gekomen. Geniet van je dag en maak er iets onvergetelijks van. - Geef aan anderen wat jezelf wilt ontvangen – Nee, je bent geen slapjanus als je niet alles onder controle hebt. Vertel me alles, en daarna nog meer. Praat over angsten, zorgen, en minder vrolijke gedachten... Je krijgt er hoop voor terug. Soms is het een lastige opgave om met iemand te praten, maar het is zeker niet onmogelijk. Praat vandaag nog over je zorgen van morgen. Het is van essentieel belang als we een andere en nieuwe weg willen inslaan. Als je worstelt en vastloopt, draag je door te vertellen, alles te delen, nog meer te vertellen en nog meer te delen bij aan begrip en mogelijk een oplossing. Het kost inzet, tijd en energie om dingen te veranderen. Maar gewoon luisteren, vol aandacht en zonder oordeel is lastiger dan je denkt. Het is een opluchting als iemand tegen je zegt: "Vertel me alles", zonder dat deze zelf autobiografisch begint te vertellen. Je kunt vast personen in jouw eigen omgeving bedenken die bij elk onderwerp dat je begint na vijf minuten (als je gelukt hebt) al het gesprek overnemen met verhalen over henzelf. Het lijkt soms alsof hun eigen ego in het geding komt als ze niet kunnen bijdragen aan het gesprek vanuit hun eigen perspectief. Het is een kunst om echt te luisteren, en het kan een opgave zijn om echt te praten. Door de continue druk om altijd "aan" te staan lijkt dit steeds zeldzamer te worden. Alles wordt gedeeld via nietszeggende sociale mediaberichten. Maar echt iets vertellen lijkt steeds minder te gebeuren, ondanks wat we misschien denken door deze kanalen. Het enige wat we zien, is een opgepoetste buitenkant vol glamour & glitter, zonder echte inhoud. Zo ontstaat er een cultuur van totale oppervlakkigheid en leegte. Als mensheid, met een populatie van miljarden, moeten we NU echt aan de slag om dit te veranderen. We moeten de jongere generatie bewust maken van de ketens die sociale media om hen heen smeden, zodat ze niet totaal overgeleverd worden aan de willekeur van meningen die door anderen worden gefilterd en verspreid. Het is belangrijk om zelfredzaam te blijven, om te praten, te vertellen en vooral te luisteren. Niet papegaaien, maar blijven nadenken, en blijven onderzoeken naar waarheid, oorzaak en gevolg. Platformen zoals TikTok, Instagram, Facebook, ChatGPT, apps, mailtjes en zelfs LinkedIn dragen allemaal bij aan de oppervlakkigheid van de mensheid. Miljarden worden verdiend via deze platforms, terwijl miljarden gegevens worden verzameld, opgeslagen en verhandeld. Hoewel de basis niet slecht is, is het langzaamaan doorgeslagen naar negativiteit door de ‘’leeghoofdige’’ volgzaamheid aan wat ons voorgespiegeld wordt. Alles moet direct bereikbaar zijn met minimale inspanning, grote winsten zijn er te behalen, maar als het misgaat wordt er al snel naar anderen gewezen.  In onze hedendaagse maatschappij krijgen we steeds meer prikkels te verwerken, wat kan leiden tot overbelasting “dystrofie” van de hersenen en vertraging van processen in het zenuwstelsel. Deze overbelasting, mede veroorzaakt door alcoholgebruik en het gebruik van verdovende middelen, kan leiden tot emotionele stoornissen, onverklaarbare aandoeningen of zelfs chronische klachten. Helaas is er in de reguliere gezondheidszorg weinig aandacht voor het belang van holistische zorg (*1) en de energetische gezondheid (*2) van de mens. Vanuit een holistische benadering bekijken we gezondheid vanuit een breder perspectief, behandelen we zowel lichaam als geest, het heden en het verleden. Het kan in een vroeg stadium veel betekenen om overbelasting te voorkomen. Het geeft veel om over na te denken en te overpeinzen. Denk in het belang van het grotere geheel om iets blijvends te creëren en de kern van het collectief te blijven behartigen. Het wordt tijd dat we onze ogen openen voor het belang van een optimale lichamelijke en emotionele gezondheid, het middel om iets blijvends te bereiken voor nu en in de toekomst. Dan is succes blijvend verzekerd. *1 Een holistische benadering betekent simpelweg dat we het leven en situaties op een breder niveau bekijken. Het draait om het behouden van een gezonde balans in energie voor een goed gevoel van welzijn. Hierbij kijken we naar alle aspecten van het menselijk welzijn: lichamelijk, mentaal, emotioneel en spiritueel. We geloven dat al deze aspecten met elkaar verbonden zijn en elkaar beïnvloeden. Dus in plaats van alleen naar symptomen of problemen te kijken, proberen we ook de diepere oorzaken en patronen te begrijpen. Het doel is niet alleen om oppervlakkige problemen aan te pakken, maar ook om de persoon te helpen groeien en inzicht te geven in hun situatie. Je kunt een mens als een holistisch geheel zien, net zoals je een object vanuit verschillende hoeken en perspectieven kunt bekijken. Het interessante aan deze benadering is dat het ons verschillende beelden van dezelfde persoon kan tonen, afhankelijk van hoe we ernaar kijken. *2 Een energetische benadering houdt in dat we het menselijk lichaam beschouwen als meer dan alleen een fysiek organisme. We erkennen dat er ook energieën in ons lichaam zijn die invloed hebben op onze gezondheid en ons welzijn, zowel lichamelijk als mentaal. Wanneer deze energiestromen geblokkeerd raken, kan dit leiden tot allerlei klachten. Om deze blokkades op te lossen, is het belangrijk om het energie-evenwicht te herstellen en te zorgen voor een harmonieuze stroom van energie door ons lichaam. Door te focussen op het balanceren van deze energieën, streven we naar een optimale gezondheid en harmonie van lichaam, geest en ziel. Visiewijszer Anders kijken - Anders Denken - Richting bepalen
Meer posts